Předtím, než jsem psala se (svými pěti) sedmáky a osmáky charakteristiku, jsem jim chtěla aktivovat trochu slovní zásoby k tématu. Vyrobila jsem kartičky na kolíčkování, kde mají děti určit význam rčení charakterizující člověka. Samozřejmě jde i trošku o to rčení, ale nakonec se ukázalo, že větší oříšek i větší přínos pro děti mají přídavná jména, která jsem jim dala na výběr jako řešení.
Obsahem materiálu je 24 kartiček vždy s jedním rčením a třemi možnostmi. Já s dokumentem pracuji tak, že kartičky vytisknu, označím tečkou obyčejnou tužkou z druhé strany správné řešení, zalaminuji, rozstříhám. Pokud vám tolik nezáleží na tom, aby si žáci dovedli bezprostředně zkontrolovat správnou odpověď a máte méně času/prostředků na přípravu, je možné využít to i jako pracovní list se společnou kontrolou.
V dodatečném pracovním listě se mohou děti ještě zamyslet nad tím, které vlastnosti si u lidí váží, zopakovat jejich významy určováním, zda vyjadřují pozitivní či negativní vlastnosti.